Naar hoofdinhoud gaan

Hoe stuur ik artikelen terug?

Bij elke verzending sturen wij je naast het ontvangstbewijs, ook alle benodigde documenten toe die nodig zijn voor een retourzending. Om een artikel te retourneren, kun je het retourbewijs gebruiken en de retoursticker afknippen en op het pakket plakken.

In uitzonderlijke gevallen kan het zijn dat je bestelling in verschillende pakketen wordt geleverd. Let op dat je bij retourzendingen de artikelen in de verschillende originele pakketten retour stuurt. Anders kan de verwerking en terugbetaling van je retouren langer duren. Natuurlijk zijn er geen extra kosten voor het indienen van meerdere retourpakketten.

Zo makkelijk is retourneren:

1. Plaats het artikel in de originele verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) in het pakket.

2. Doe het retourbewijs erbij.

3. Plak de retoursticker op het afgesloten pakket.

4. Vervolgens geef je het dan nog af bij het dichtstbijzijnde Bpost of DHL filiaal.

Mocht je de retourlabel- en sticker niet gekregen hebben of verloren hebben, kan je deze documenten heel eenvoudig via je account opnieuw downloaden en afdrukken:

1. Meld je met je e-mailadres en wachtwoord aan bij www.aboutyou.be

2. Klik in de bovenste balk op 'Jouw naam'.

3. Selecteer 'Account'.

4. Kies in het overzicht de bestelling die je graag wilt terugzenden, en klik op 'Bestelling retourneren'.

5. Er wordt een venster geopend. Selecteer de desbetreffende artikelen en geef op waarom je e.e.a. terugzendt.

6. Klik op 'RETOURNEREN' om het retourbewijs en de retoursticker aan te maken, te downloaden en af te drukken.

Bij bestellingen zonder registratie met een account of overige vragen neem je contact op met onze klantenservice.

Het factuurbedrag wordt zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, vergoed via de betaalwijze die je hebt gebruikt. Wij mogen wachten met terugbetaling totdat de goederen zijn teruggestuurd, of totdat je hebt aangetoond dat de producten zijn opgestuurd. Let erop dat je ons de artikelen in dezelfde toestand retourneert waarin je ze ook van ons hebt ontvangen. Wij kunnen een waardevermindering in rekening brengen wanneer de producten zijn beschadigd.

Was dit antwoord nuttig?
Jouw feedback is erg belangrijk voor ons. Het helpt ons om beter te worden.
Klantenservice

Heb je geen antwoord op je vraag gevonden?

Vind jouw antwoord in slechts een paar keer klikken of neem contact op met ons voor meer hulp.

Krijg hulp

Bezoek ons Self-Service Centre om snel antwoord te krijgen op de meest gestelde vragen of om ons te schrijven
Hulp aanvragen
Bel ons gratis (ma t.e.m. vrij van 8-20 uur, za & officiële feestdagen van 9-18 uur)