Dune London
59 item(s)
Volgen
ModelweergaveProductweergave

Dune LONDON: een luxueus en eigentijds alternatief voor hem en haar

Dune LONDON werd opgericht door de Brit Daniel Rubin. Bizar genoeg vertelde zijn vader hem altijd dat hij alles mocht doen, behalve in de schoenenbusiness gaan. Koppig als Daniel was, besloot hij in 1992 toch zijn eigen schoenenlabel op te richten. Natuurlijk niet zomaar alleen op basis van z’n eigen koppigheid, eerder omdat hij een niche zag waarbij het label een belangrijke rol zou kunnen vervullen. Een niche waarbij betaalbare luxeschoenen centraal zouden komen te staan, zowel voor heren als dames. Vandaag de dag biedt het label niet enkel schoenen, maar ook heel wat modieuze accessoires aan in hun winkels. Deze winkels kent het merk op de meest iconische plaatsen als John Lewis, Debenhams, Oxford Circus, De Bijenkorf (Amsterdam) en de Mall of the Emirates (Dubai).

Luxueuze schoenen voor haar

Dune LONDON omschrijft zijn vrouwelijke doelgroep als tijdloze dames die op zoek zijn naar al even tijdloze schoenen. Deze vrouwen willen investeren in een luxueuze en kwalitatieve schoen waar ze ook de komende jaren nog mee kunnen pronken. Die schoen moet ook haar unieke persoonlijkheid in de verf zetten. Die zienswijze ziet men onder andere terugkomen in de slingpumps, de sandalen, de muiltjes en de hakken. Soms zijn ze een tikkeltje eigenwijs en uniek, maar altijd zijn ze stijlvol en doen ze het goed bij alle gelegenheden en leeftijdsgroepen. Dat succes bracht Dune LONDON ertoe om ook breder te kijken. Vrouwen willen immers niet alleen schoenen maar ook bijpassende accessoires die een totaallook nastreven. Het succes van haar handtassen en portemonnees weet dan ook niemand te verwonderen.

Dune LONDON focust zich ook op de herenmarkt

Een van de meest inspirerende evoluties de laatste jaren, is de toenemende focus op de herenmarkt. Het gaat zowel om de schoenen als om de accessoires. Het Brits label merkte dat ook heren steeds hogere eisen stellen aan hun outfit en nood hebben aan een kwalitatief alternatief. In de praktijk ligt de focus bij twee doelgroepen. Enerzijds is er de groep heren die zich laat inspireren door mode en geïnspireerd raakt door de nieuwste trends. Anderzijds is er dan weer de mannelijke shopper die op zoek is naar een klassiek model waarbij hij casual goed voor de dag kan komen. Ook hier weet Dune LONDON de wensen van beide doelgroepen in een enkel model te combineren.

Naar boven