Ray Ban: eenvoudig en stijlvol
Het in 1937 opgerichte merk Ray Ban telt tegenwoordig nog altijd als een van de grootste en populairste brillenmerken ter wereld. Als sinds de beginjaren lag de focus op het aanbieden van stijlvolle brillen voor elke situatie of gelegenheid. De unieke modellen en stijlen die tegenwoordig worden verkocht, voldoen nog altijd aan dezelfde principes: eenvoud en een zowel avontuurlijke als stijlvolle uitstraling. Het aanbod is natuurlijk alleen maar gegroeid en tal van collecties en nieuwe producten werden aan het basisaanbod toegevoegd. De mogelijkheden met brillen van Ray Ban zijn uitgebreid, ze maken elke look compleet. En dat maakt ze een musthave voor zowel heren als dames en kinderen.
Allemaal anders en toch gelijkaardig
Het aanbod van Ray Ban omvat meer dan gewoon een aantal leuke brillen in verschillende kleuren. Het merk onderscheidt zich onder andere door het feit dat elke collectie en elk product zijn eigen naam heeft, die meteen wat meer vertelt over de toepassing en stijl ervan. Zo zijn er de bekende Aviator-brillen, die iets weghebben van een pilotenbril en dan ook een stoere, avontuurlijke indruk geven. De Erika-brillen zijn dan weer de ideale optie voor dames en heren die op zoek zijn naar een opvallend model voor casual gelegenheden, en daar draagt het unieke design van deze producten aan bij. Andere populaire lijnen zijn New Wayfarer en Clubmaster. Wat Ray Ban vooral uniek maakt, is dat elke collectie helemaal anders is op het vlak van ontwerp. Hierdoor is het mogelijk om een wel erg grote doelgroep te bereiken en een bril voor elke mogelijk situatie aan te bieden.
De vele stijlmogelijkheden van Ray Ban
Het merk is echter om nog meer redenen een uitblinker. Zo is het mogelijk om helemaal zelf je bril samen te stellen op basis van de beschikbare designs, kleuren en glazen. Stijlen zoals Aviator, Round en Wayfarer vormen de basis van deze mogelijkheden. Het is hierbij mogelijk om zelf te kiezen tussen meer dan 300 kleuren, 100 brillenglazen en wel 22 stijlen. Daarbij kan men zelfs de bril afwerken met een zelfgekozen tekstje. Hoe dan ook wordt de bekende naam Ray Ban altijd op de brillen verwerkt. Ray Ban is het perfecte voorbeeld van een merk dat ondanks één centrale focus toch heel wat variatie biedt op het vlak van designs, kleuren en looks.