Wood Wood: de straatcultuur is helemaal terug
Wood Wood is een echt trendlabel dat in 2002 werd opgericht door Karl-Oskar Olsen en Brian SS Jensen. De plaats waar het allemaal begon: Kopenhagen, de hoofdstad van Denemarken. Deze heren trachtten de waarden van de jaren 90 in hedendaagse premium kleding voor zowel heren als dames te weerspiegelen. Kenmerkend zijn dan ook de comfortabele functionaliteit en de unieke vormgeving waarbij sportiviteit en straatkunst centraal lijken te staan. Binnen dit unieke segment fungeert Wood Wood als een echte trendsetter waarbij voornamelijk de casual tops met duidelijke en eenvoudige printmotieven op lijken te vallen. Vandaag de dag heeft het label eigen winkels in Berlijn, Aarhus en Kopenhagen en werkt het samen met meer dan vijftig andere succesvolle bedrijven als Lego, Nike en Adidas. Die iconische samenwerkingen zorgen voor unieke collecties die zowel heren als dames weten te inspireren.
Hippe street art in ieder modestuk
De jaren 90 werden nu eenmaal gekenmerkt door graffiti, de hiphopcultuur, skaters en freestylers. In functie van die kenmerken kiest Wood Wood dan ook voor premium, casual en losjes gesneden kleding. Geprinte motieven kunnen aanwezig zijn maar vaak kiest men eerder voor heldere en duidelijke lijnen die de straatstijl symboliseren. Het is een stijl zonder overbodige of afleidende details en boordevol duidelijke snits die de eigenheid ervan benadrukken. Men ziet het onder andere terugkomen in de jassen, truien en broeken maar evenzeer in de collecties aan accessoires zoals horloges, sjaals en hoeden. Het resultaat is iedere keer opnieuw een unieke look waarbij de underground gecombineerd wordt met een zweem van eigentijdse exclusiviteit, waardoor het alsnog voor een breed publiek toegankelijk is. Keer op keer weten de ontwerpers dat te doen terwijl ze rekening houden met de comfortabele en sportieve manier van leven die ons vandaag de dag weet te typeren.
Wood Wood: sportief comfort met een subcultuur
Wood Wood is gezegend met een unieke attitude. Die attitude krijgt vorm vanuit hun basis gelegen te Nørrebro (Kopenhagen). Hier werken de ontwerpers voortdurend aan een globaal assortiment waarbij sportief comfort in symbiose dient te leven met de kenmerken van de diverse subculturen. Ze introduceren voortdurend vernieuwende silhouetten en doen dat in alle stijl en functionaliteit. Vooral jongeren lijken het merk heel goed te appreciëren, terwijl het label zich zeker ook openstelt voor andere doelgroepen. Ook de accessoires doen het heel goed. Onder andere het unieke parfum van Wood Wood wordt ook ver buiten de kledingsector op prijs gesteld.