The Kooples: Androgene kleding voor hem en haar
De Kooples ontwikkelt een kledinglijn voor mannen en vrouwen op basis van het concept van "street chic”. De collecties zijn geïnspireerd op rock, vintage en chic. Zwart en grijs domineren de collecties, decoraties en ook winkels. Het merk is er ook trots op dat het bijzonder androgyne kleding aanbiedt, dit betekent dat ze kleding ontwerpen die zowel mannen als vrouwen kunnen dragen, althans ze ambiëren dat hun kleding perfect coördineert tussen man en vrouw, spelend op een esthetische symbiose tussen een koppel. Dit betekent dat zij kleding ontwerpen voor koppels, die beide partners aan kunnen trekken van elkaar. Een vrouw zou een mooi t-shirt van haar man kunnen lenen, en andersom kan een man een prachtige trui lenen van zijn vrouw.
The Kooples: het bedrijf dat geleidt wordt door drie broers
Alexander, Laurent en Raphael Elisa waren allemaal voorbestemd om in de mode te werken: hun vader, Tony, is de oprichter van het merk 'Comptoir des Cotonniers' en hij heeft zijn zonen snel betrokken bij zijn nieuwe avontuur. In 2008 hebben de drie broers een aantal strategieën ontwikkeld (in paren adverteren), hun doelmarkt aangepast (jonge en trendy koppels) en zodoende is het hippe merk The Kooples ontstaan. Drie jaar later is het een van de snelstgroeiende textielmerken in Frankrijk en het buitenland. Snel succes was ook een onderdeel van hun plan: de drie broers wilden snel hun merk opleggen om snel de massamarkten te bereiken. Drie jaar na de lancering heeft The Kooples 60 winkels - altijd gevestigd in trendy wijken van hippe steden.
The Kooples: creativiteit van een ander niveau
Het merk werd bekend door mond-tot-mond reclame: Voordat de eerste winkel werd geopend, had het merk een grote reclamecampagne gelanceerd met koppels, zonder melding van het merk. Het was om aandacht te trekken, maar ook om de originaliteit van het concept te tonen: een winkel voor zowel mannen als vrouwen, met bijna gemengde collecties, zoals te zien in de slogan van The Kooples: “Een kleedkamer voor twee.” Heteroseksueel of homoseksueel, jong of oud, alle soorten paren waren vertegenwoordigd in hun reclame. Hun enige gelijkenis? Stijl.