Mavi: perfecte mode voor iedere outfit
Met de mode van Mavi kies je steeds opnieuw voor de perfecte jeans. Het merk incorporeert alle trends waarbij het geen enkel segment verafschuwt, ongeacht of het nu gaat om klassieke rechte pijpen of eerder om de eigenwijze bell bottoms. Het is een Turks trendlabel met een echt beengevoel, zowel voor heren als voor dames. Toch is het assortiment ook breder dan jeans en vind je er ook klassieke snits en urban denim, uiteraard rekening houdende met de huidige trends en innovaties. Sommige modellen laten de tailleband over de heup heen glijden terwijl anderen dan weer vertrouwen op een lage tailleomtrek. De laatste jaren breidde Mavi haar assortiment bovendien ook uit met jassen, herenoverhemden en shirts, waardoor je des te eenvoudiger combineren kan. Niet voor niets zijn ook die collecties populair onder de vele modebloggers en influencers.
Kleding met een mediterrane levensstijl, rechtstreeks afkomstig uit Istanboel
Dit label werd in 1991 opgericht in het Turkse Istanboel. De Turkse meisjesnaam Mavi betekent eigenlijk blauw. Het feit dat ook dit label voor die naam koos, kan uiteraard gelinkt worden aan de uitgebreide denimcollectie waar het allemaal mee begon. De merkfilosofie liet zich ook in zijn beginjaren al kenmerken door de mediterrane levensstijl die in al haar jeansproducten tot uiting komt. De ontwerpen zijn meestal te omschrijven als inspirerende broeken die zowel aantrekkelijk als modern zijn. Vandaag de dag beschikt dit label over maar liefst vijftig verschillende denimvarianten die elk een unieke stijl belichamen. Hun onderverdeling in twee segmenten, namelijk Jeans en Uptown, moet de keuze echter nog een stuk eenvoudiger maken. Vooral het laatste segment blijkt heel populair te zijn bij vrouwen die hun vrouwelijke vormen en geweldige figuur maar al te graag in de kijker plaatsen.
De conceptuele mode van Mavi
Mavi kiest steeds voor een samensmelting van de mediterrane stijl en de unieke visie van haar (denim)ontwerpers. Hiervoor kiest het voor een set van nieuwe wassingen, warme tonen van indigo en jarenlang vakmanschap. Een succesverhaal, zo blijkt. Niet voor niets heeft dit label de afgelopen twintig jaar meer dan vier miljoen klanten gelukkig weten te maken via haar netwerk van ruim 285 winkels in vijftig verschillende landen. De kledingstukken van Mavi zijn niet alleen stijlvol en divers maar bovendien ook kwalitatief en gezegend met een aangename prijs.