Catwalk Junkie: de kwalitatieve kleding voor vrouwelijke modeverslaafden
Dit label met z’n eigenzinnige, edgy naam werd in 2009 opgericht door Jeffrey Heerkens die men onder andere ook kent van modelabel Kultivate. Voor hem begon het echter allemaal al veel eerder: in zijn vrije tijd maakte hij al langer herenhemden. Met zijn label Catwalk Junkie focust hij zich echter volledig op het vrouwelijk doelpubliek. Dat deed hij aanvankelijk met een breed aanbod aan shirts, topjes en bloesjes. Tegenwoordig behoren ook jasjes, pakken en zelfs bad- en strandkleding tot het brede assortiment. Het label beschikt intussen over eigen winkels te Amsterdam en Utrecht maar is dankzij talloze samenwerkingsverbanden terug te vinden in heel wat andere Europese steden als Nieuwpoort en Stockholm.
Het label voor vrouwelijke modejunkies
Bij Catwalk Junkie wordt gekozen voor kledingstukken boordevol mousserende details en ongewone motieven en prints. In Nederland kent men het voornamelijk omwille van de strak aansluitende topjes en shirts. Toch heeft het label heel wat meer in z’n mars. Naast het assortiment aan bijzondere stukken die men ook gewoon op de catwalk zou kunnen tegenkomen, heeft het immers een ruim assortiment aan dagdagelijkse kledingproducten die toch uitblinken op vlak van stilistische originaliteit. Hierbij hanteren ze een grote verscheidenheid aan ontwerpen en materialen opdat oneindig veel combinaties mogelijk zijn. Een vrouwelijke modejunkie wil dan ook voortdurend kunnen afwisselen en haat het om gewenning te zien optreden. Vanuit die filosofie werden de verschillende collecties vormgegeven, ongeacht of het nu gaat om de bijzondere jassen of om de accentuerende bad- en strandkleding.
Catwalk Junkie kiest voor premium kwaliteit
Mooie kleding wordt ongedaan gemaakt door een ondermaatse kwaliteit. Ook daar zijn ze zich bij Catwalk Junkie van bewust. Daarom gebruiken ze alleen basismaterialen van premium kwaliteit en doen ze enkel beroep op betrouwbare leveranciers en partners. Ieder kledingstuk start hierbij in de geest van de Amsterdamse ontwerper waarbij, nadat het idee op papier werd gezet, de productiedienst nauwgezet wordt betrokken om een optimale kwaliteit te kunnen waarborgen. Wanneer een bepaalde snit volgens hen enkel mogelijk is door aan functionaliteit in te boeten, kiezen ze er dan ook voor om het ontwerp aan te passen of zelfs achterwege te laten. Voor Catwalk Junkie gaat de kwaliteit nooit ten koste van de prijs of het ontwerp.