Bardot: de Australische nonchalance in ieder elegant kledingstuk
Het Australische modelabel Bardot werd in 1996 opgericht door Carol Skoufis, die eveneens de Creative Director is van dit modelabel voor dames. Al snel na de oprichting wist dit modelabel talloze successen te boeken. Haar doorgedreven symbiose tussen vrouwelijkheid en nonchalante elegantie wist immers niet alleen de Australische bevolking te bekoren. Al snel groeide het label uit tot een internationale speler. Vandaag de dag telt het label talloze winkels in de grootste Australische steden, maar worden haar kledingstukken ook daarbuiten door talloze partners verkocht. Haar ruim zeshonderd medewerkers zorgen ervoor dat haar stijlvolle kledingstukken in meer dan duizend winkels over de hele wereld terechtkomen. Net zoals het label over haar landsgrenzen heen groeide, deed ze dat trouwens ook met haar doelpubliek. Toen in 2004 ook haar kinderlijn werd toegevoegd (Bardot Junior) herhaalde ze haar eerder succesverhaal gewoon opnieuw.
Casual, vrouwelijk en zwierig met de kleding van Bardot
Bij Bardot hanteert men een unieke eigen stijl waarbij het merk zich voornamelijk focust op vrouwen die niet alleen casual voor de dag willen komen, maar ook vrouwelijkheid wensen uit te stralen en dat op een zwierige manier willen doen. Speciaal voor hen kiest Bardot voor een elegante mix tussen nauwsluitende kleding en extravagante details. De typische Australische en vrije levensstijl lijkt altijd aanwezig te zijn, waardoor de kledingstukken je ook de nodige vrijheid laten om te ontspannen of onconventioneel door het leven te gaan. Hierdoor zijn de kledingstukken voldoende casual voor op kantoor maar toch heel vrouwelijk voor in de bar en aangenaam losjes voor het genieten van de zonnestralen op een bankje in het park. Ook over de kwaliteit hoef je je geen zorgen te maken: de kledingstukken werden ontworpen op basis van Australische standaarden. Men weet dat je in het verre Australië maar beter tegen een stootje kan.
Een ruime collectie boordevol diversiteit
Net zoals iedere dame uniek is, geldt dat ook voor de collecties van Bardot. Het assortiment bestrijkt verschillende domeinen zoals zomerse rokjes, casual jurken, eigentijdse bloesjes en zelfs jeansbroeken en shorts. Ook raw denim komt bij dit label terug. Een jumpsuit of sneakers onder je denim shorts: het kan allemaal. Wel werden de kledingproducten steeds ontworpen met de harmonieuze mix in het achterhoofd en werden ze voorzien van die typische Australische nonchalance. Bardot bewijst duidelijk een echt trendlabel te zijn dat terecht vrouwen van over de hele wereld weet te inspireren.